אסנת בוקופצר
                                     מטפלת ומנחה מוסמכת
                                     בדמיון מודרך, NLP, גשטלט
                                     טיפול בטראומה ותרפיית קו הזמן

054-4515075


טיפול זוגי בשילוב דמיון מודרך ו-NLP

 
נפגשתם, התאהבתם, התחלתם להתאים את עצמכם למטרות משותפות, יעדים, שיתפתם זה את זו בחלומות, פחדים, רצונות, וכך יצרתם לכם את "סיפור האהבה" שלכם.
אותו סיפור שסיפרתם לחברים ומן הסתם תספרו גם לילדיכם וכן הלאה.
 
במשך הזמן, (לעיתים מייד, לפעמים בהמשך), קונפליקטים, אגו, סיפורים אישיים, שינוי מטרות בחיים, שינויים בכלל, דפוסים ותבניות התנהגות, בעיות אישיות, בעיות באינטימיות, תקשורת ועוד, מתחילים להרים ראש ולהתגלות.
במידה ובני הזוג אינם מצליחים לנהל ביניהם תקשורת חיובית ומעצימה, הבעיות הולכות ומתעצמות, הולכות ומחריפות, כך נוצר "סיפור" חדש בקשר, סיפור שעלול להאפיל בעוצמתו על "סיפור האהבה", אולי אפילו להשכיח אותו.
 
להשכיח את החלומות האישיים והחלומות המשותפים, את רגעי הרוך והאינטימיות, להתחיל לייצר מרחק בין בני הזוג. מרחק שעלול להפוך במהלך הזמן לחומה, למלחמה, אולי אפילו להפוך את חייהם, את מערכת יחסים ביניהם למקבילה-מגבילה, כך שהם הופכים לשני אנשים זרים זו לזה, החיים יחד תחת אותה קורת גג כשותפים, אך לא ביחד, כזוג, באותה הרמוניה אליה שאפו כשרק הכירו.
 
אחד הכלים המשמעותיים ליצירת מערכת יחסים בריאה וטובה הינה תקשורת חיובית.
היכולת לומר איך אנחנו מרגישים ומה אנחנו רוצים באופן חיובי, מעצים, מאתגר, מעשיר שיאפשר לקבל תגובה הולמת, שיאפשר צמיחה אישית וזוגית ממקום של חמלה ואהבה.
 
לטיפול זוגי מגיעים שני בני הזוג המחויבים, הרוצים להמשיך את מערכת היחסים ביניהם,   לפתור בעיות בחוסר תקשורת, או קונפליקטים בנושאים שונים: רגשיים, חברתיים, משפחתיים, מיניים וכלכליים.
מטרות הטיפול הינן ליצור ערוץ תקשורת בריא ומעצים בין בני הזוג, לשנות דפוסי התנהגות ולאפשר צמיחה שינוי והתחדשות ביחסים.
 
טיפול זוגי אינו נועד רק לזוגות אשר נמצאים במשבר, ויכול להועיל לשיפור חיי הזוגיות באופן כללי. בעזרת טיפול זוגי לומדים בני הזוג להתבונן על המצב מנקודת מבט שונות, ובכך להבין יותר טוב יותר את עצמם ואיש את רעהו.
 
הטיפול הזוגי בשילוב טכניקות ה-NLP ודמיון מודרך, עובד על מספר רבדים.
הן על הרובד האישי- המודע, הן על רובד תת המודע, כמו גם על הרבדים המשותפים המודעים והלא מודעים של בני הזוג.
 
בעזרת הטיפול הזוגי ב- NLP ודמיון מודרך,ניתן להגיע לשורשי הבעיות, לגלות נקודות מבט חדשות ומשותפות, להתבונן על תבניות ודפוסי התנהגות, אמונות מגבילות שכל אחד מבני הזוג הביא איתו לזוגיות המשותפת, מציאת פתרונות חדשים לשיתוף פעולה, צמיחה והתפתחות, התבוננות ממקום חיובי ומעצים ומקום אישי לכל אחד מהם, כמו גם האדמה המשותפת של שניהם.
 
בעזרת כלי ה-NLP  ודמיון המודרך, מתאפשר לשני בני הזוג לחוות באופן מוחשי הן במודע והן בתת המודע כיצד יראו, ישמעו ויחוו החלומות האישיים והזוגיים שלהם, כמו גם תועצם האנרגיה האינטימית ביניהם.
 
הטיפול הזוגי ב- NLP ודמיון מודרך, מתקיים הן במפגשים עם שני בני הזוג יחד.
במפגשים אלה יחוו בני הזוג את משמעות האהבה, הזוגיות, הקשר, התקשורת הן בשיחה והן בשילוב טכניקות ה-NLP ודמיון מודרך השונות בהתאם לנושאים.
כמו גם, מפגשים פרטניים כדי לאפשר גם את המקום האישי, הפרטי של כל אחד מבני הזוג.
 
הטיפול הזוגי ב- NLP ודמיון מודרך, הינה שיטה בה נוצרת ומתאפשרת הבנה של ארגון  הניסיון האנושי האישי. טיפול זה מספק ומאפשר  מסגרת עבודה של שינויים אישיים ובינאישיים באופן חיובי, מעצים ובונה.   
 
במהלך הטיפול ב-NLP ודמיון מודרך, מוותרים על שאלות הלמה, אותן שאלות הגורמות לנו להישאר תקועים בבעיה, ופונים, (לאחר התבוננות כיצד אנחנו בעצם משמרים או חוזרים שוב ושוב על אותן התנהגויות, בעיות, פחדים וכד'), ומחברים אל המשאבים והעוצמות הייחודים לכל אחד ואחת במשותף ובנפרד, הקיימים בנו, ברוב המקרים מבלי שאנחנו אפילו מודעים אליהם. 
 
ההנחיה והטיפול ב- NLP ודמיון מודרך, מתמקדים בפתרונות, בשילוב אותם משאבים וכוחות הקיימים במערכת היחסים בתחומים השונים, ומעבירים את אותם כוחות ומשאבים לתחום הבעיה ששם נדמה היה שאינם קיימים, ולכן לא הייתה נגישות אליהם.
 
הטיפול ב-NLP ודמיון מודרך, עובד גם כאשר נדמה שאין לכם מושג כיצד או איך תהיו מסוגלים להשיג, להצליח, לעשות, לשנות.
או כשאתם משוכנעים שאין בכם כוחות, משאבים או יכולת בתחומים אותם אתם מנסים להגשים או להשיג.
לסיכום: ניתן, במידה ולשניכם יש רצון משותף לשחזר ולשמר את סיפור האהבה איתו יצאתם לדרך המשותפת ואפילו להעצים אותו, תוך השקעה הדדית ביחד ולחוד, שמירת המרכז האישי ובניית שדה משותף שיעשיר ויעצים את המערכת הזוגית שלכם,  יחזק את העוצמה האישית והזוגית להשגת כל המטרות, החלומות והיעדים האישיים והזוגיים. 
    • אסנת בוקופצר 
      מטפלת ומנחה מוסמכת, מאסטר בדמיון מודרך, 
      NLP, גשטלט, טיפול בטראומה ותרפיית קו הזמן.

      bukofzer@015.net.il
    • 054-4515075
       
לייבסיטי - בניית אתרים