אסנת בוקופצר
                                     מטפלת ומנחה מוסמכת
                                     בדמיון מודרך, NLP, גשטלט
                                     טיפול בטראומה ותרפיית קו הזמן

054-4515075

טיפול בדמיון מודרך ו-NLP – שאלות ותשובות


 
במהלך שנות עבודתי כמטפלת בדמיון מודרך ו-NLP, מצאתי שחלק מהשאלות הראשונות הנשאלות על-ידי אנשים המבקשים להגיע לטיפול זהות פעמים רבות.
השאלות הינן חשובות ומשמעותיות, והתשובות עליהן נותנות מענה ומאפשרות להיכנס למצב של מודעות, תהליך, החלטה או מבט פנימה מתוך שקט וביטחון.
אספתי כאן חלק מהשאלות, שעליהן חשבתי שכדאי לתת מענה ראשוני שיאפשר לעשות סדר.

שאלה:
מהו טיפול בדמיון מודרך ו-NLP?
 
תשובה:  הטיפול ב-NLP ודמיון מודרך מאפשר לכל אדם להשיג גמישות מחשבתית והתנהגותית בזמן קצר, תוך שילוב של שיחה והליכים קוגניטיביים שונים שמטרתם להביא לשינוי של רגשות, מחשבות, תבניות, אמונות מגבילות או התנהגות - כמו גם שחרור מטראומות, פוביות, חרדות, תלות ועוד.
התהליכים במהלך הטיפול בכלי ה-NLP והדמיון מודרך משלבים נוירולוגיה, בלשנות ומדעי ההתנהגות ורותמים את תת-המודע להשגת השינוי הרצוי.
 
אחד הכלים המשמעותיים שבהם משתמשים בעבודת הטיפול הינו דמיון מודרך, מתוך הנחת היסוד שהוכחה במחקרים מדעיים שנעשו במהלך העשור האחרון, שהמוח האנושי מגיב באופן דומה לאירועים - בין אם התרחשו במציאות ובין אם בדמיון. כך לדוגמה, כשנדמיין איך אנחנו רוצים לחיות, נאפשר לעצמנו להגיע ולממש באופן הנכון לנו ביותר, תוך שאנו מאפשרים בעצמנו לעשות בתוכנו ומסביבנו את השינויים המתאימים.

שאלה:
באילו תחומים ניתן לטפל בעזרת דמיון מודרך ו-NLP?
 
תשובה:  הטיפול מאפשר העצמה ושיפור איכות החיים, כמו גם שינוי משמעותי בתחומים נקודתיים, אישיים או מקצועיים: הגשמה עצמית, חיזוק הדימוי העצמי, שחרור מטראומות בתחומים שונים, חרדות, פוביות, אובססיות, תלות, התמכרות, שחרור מתבניות, התנהגויות, אמונות ודפוסים מגבילים.
הטיפול ב-NLP ודמיון מודרך מאפשר שחרור מתקיעות בכל התחומים, שיפור התקשורת האישית והבינאישית, מציאת ושיפור זוגיות, פוריות, הריון, העצמה אישית, בריאות (מיגרנות, אלרגיות, מחלות קשות) והגשמת יעדים ומטרות.   

שאלה:
למי מתאים הטיפול ב-דמיון מודרך ו-NLP?
 
תשובה: לכולם. הטיפול מתאים הן למבוגרים והן לילדים ובני נוער.
 
שאלה:
מה יקרה אם יעלה במהלך הטיפול משהו שלא אוכל להתמודד איתו?
 
תשובה:  אחד מתפקידיו המשמעותיים והחשובים של תת-המודע הוא לשמור על בריאות נפשנו. לעולם לא יעלה דבר שאנחנו לא מסוגלים להתמודד איתו. תת-המודע בנוי כך שהוא מאפשר אך ורק לנושאים שאנחנו מסוגלים לעכל, להפנים ולהתמודד איתם לעלות ולצאת.
חוויות, זיכרונות, טראומות, רגשות וכדומה שאיננו מסוגלים להכיל או להתמודד איתם, לא יעלו, אלא יישארו חבויים עד הרגע שבו תהיה לנו היכולת להתמודד איתם ולאפשר להם להפוך למשאבים ולנקודות חוזק בחיינו.

שאלה:
טיפולים שונים לוקחים לעיתים זמן רב והבנתי שהטיפול בדמיון מודרך ו-NLP הינו תהליך קצר מועד, לכמה מפגשים אזדקק?

תשובה:  התשובה על כך אינה חד-משמעית, כיוון שלכל אחד יש הקצב שלו. כמו כן חשובה המטרה שאיתה מגיעים לטיפול. בנושאים נקודתיים שבהם רוצים לטפל, כמו פוביה, חרדה וכדומה, משך הטיפול יכול להיות קצר יחסית, כיוון שהעבודה עם הליכי דמיון מודרך ו-NLP היא ממוקדת מטרה ומאפשרת שחרור מהיר.
 
אם מגיעים לטיפול לאחר טראומה כזו או אחרת - תלוי כמה שנים מסתובבים עם הטראומה ובאילו תחומים היא משפיעה בחיי היומיום. גם כאן הטיפול יכול להיות קצר מועד, אך במקרים אלה לעתים יש צורך לטפל גם בנקודות המשיקות בחיים, ומתוך הדינמיקה יתבצע התהליך.
 
אם מטופל רוצה לעשות שינויים בחייו, כמו זוגיות, שינוי מקצועי, שינוי אישי, שינוי תבניות או התנהגויות שאינן מתאימות לחייו הנוכחיים, התהליך תלוי ביכולותיו ובאמונתו של המטופל, באחריות שהוא לוקח על התהליך ובעבודה שהוא עושה תוך כדי המפגשים וביניהם.
 
אוסיף ואציין שאני סומכת לגמרי על מי שמגיע לטיפול שיש לו ובו כל היכולות והמשאבים לעשות את העבודה, כמו גם לדעת בעצמו האם התהליך והמטפל מתאימים לו, האם הוא מרגיש וחווה את העבודה, התהליך והשינוי בכאן ועכשיו. הוא זה שיודע האם הוא מרגיש בשינויים בחייו, בדרך, והאם השיג את מטרתו.

שאלה:
האם טיפול בדמיון מודרך ו-NLP תמיד מצליח?  
 
תשובה:  זו שאלה "טריקית", כיוון שהתשובה עליה תלויה בגורמים שונים, וביניהם הכימיה בין המטופל למטפל, ושוב האחריות שהמטופל לוקח בחייו ועל חייו, וכמובן על תהליך העבודה שיאפשר את השינוי המבוקש.
 
יש משמעות גדולה גם לרצונו ולמחויבותו של המטופל לעבור תהליך של שינוי בנקודה זו בחייו. לדוגמה, האם המטופל הוא זה שהחליט להגיע לטיפול כי הוא מרגיש שטיפול בשלב זה של חייו משמעותי להמשך הדרך שהוא מבקש לעצמו - או שנשלח על-ידי מישהו אחר, כמו בן-זוג, הורה, חבר או בוס, ומרגיש ש"מכריחים" אותו לעשות זאת אף-על-פי שהוא עצמו אינו חושב שיש לו צורך בכך.


לסיכום: הדבר המשמעותי ביותר בעיניי הוא העובדה שאנחנו אלה הבוחרים להיכנס לתהליך של עבודה ושינוי, ולוקחים עליהם אחריות. מתוך כך תמיד יהיה שינוי: גם אם זו רק התחלה של שינוי, גם אם אלה רק מודעות והתבוננות ממקום אחר על המצב הקיים - תנועה חדשה נוצרת, ומתוך כך נאפשר לשינויים לקרות.
מנקודת מבט זו ניתן להתבונן על כל תהליך נבחר כהצלחה.

 
"אין אנו ממציאים את פשר קיומנו, אלא בעצם - רק מגלים אותו."
(ויקטור פרנקל)
    • אסנת בוקופצר 
      מטפלת ומנחה מוסמכת, מאסטר בדמיון מודרך, 
      NLP, גשטלט, טיפול בטראומה ותרפיית קו הזמן.

      bukofzer@015.net.il
    • 054-4515075
       
לייבסיטי - בניית אתרים